Business Partners slaan handen ineen

Paul Dokter en René ter Borgh
 
31 oktober 2016
 
 
 
De twee Business Partners van sc Heerenveen, Koopmans Verf en Ruitenheer, hebben de handen ineen geslagen. Het sponsorschap van sc Heerenveen levert een mooi voorbeeld van synergie op. ,,Dit is een win-winsituatie.’’
 
 
Beide partijen tekenden in augustus een nieuwe sponsorovereenkomst met sc Heerenveen. Vrijwel meteen daarna werd besloten om samen te werken. Zo neemt Ruitenheer verfproducten af van Koopmans en heeft de verfproducent schilders van Ruitenheer opgeleid tot houtrot specialist.
 
 
,,Als sponsor van Heerenveen moet je elkaar kansen bieden,’’ vindt directeur René ter Borgh van Ruitenheer. ,,Om in voetbaltermen te blijven, je moet de kansen benutten en dat hebben wij gedaan. Koopmans levert ook goede verfproducten die wij nu gebruiken voor het onderhoud van het Abe Lenstra stadion. Wij vinden het mooi om elkaar te steunen en gaan kijken hoe we de samenwerking verder uit kunnen bouwen.’’
 
Directeur Paul Dokter van Koopmans Verf sluit zich hier volledig bij aan. ,,De samenwerking is nog pril, maar ook wij zijn positief gestemd. Koopmans en Ruitenheer bewegen zich in hetzelfde netwerk, maar hebben andere
partners. We kunnen uit elkaars netwerk putten, zo hebben wij via Ruitenheer Schildersbedrijf Rijnders
uit Amsterdam als klant gekregen. Andersom moet Ruitenheer van onze contacten kunnen profiteren.’’
 
Het contact met Ruitenheer is goed, aldus Paul Dokter. ,,Er is chemie. Zaken doen is voor een groot deel gunnen en wij gunnen elkaar wat. Met sc Heerenveen als spil in het verhaal, doen beide partijen hier hun voordeel mee. Een mooi voorbeeld van renderend sponsorschap.’’ 
 
 
Bron: Business Bulletin sc Heerenveen